Pip, pip, pip...

Jaha denna dag har varit förhållandesvis bra, förutom att morgonen fick en hastig start... var skittrött, somnade vid  halv 2 igen, sov riktigt bra å sen kl 6, vaknar jag med ett ryck av att det är något som piper tänker "Va fan är det som låter? Har jag drömt eller?" visar sig att jag inte alls drömt, det är den förbannade barnvarnaren uppe i taket som låter sitt irriterade ljud för att meddela att batteriet är slut. Hur roligt är det på en skala att kliva upp, när man ska upp en timme senare, ta en stol och klättra upp till taket för att slita lös brandvarnaren och rycka lös batteriet??? Nä inte speciellt, dunsade ner i sängen igen och hann precis somna och befinna mig i en bra dröm när väckaren ringde... funderade allvarligt på att ligga kvar och skita i förläsningen. Men tur var att jag inte gjorde det, masade mig upp och for iväg. Och förläsningen var skitbra, 2 bra förläsningar nu på en vecka, det börjar ta sig sa mordbrännaren som tutta på ladan :)

Ikväll blev det en långpromenad på en timme med min goa vän M, det var riktigt trevligt och behövligt. Synd var bara att den dan vi bestämde oss för att vara nyttiga är det -12 och snöyra... men men... har sett delar av stan som jag aldrig sett förut iaf... tragiskt med tanke på att jag kommer härifrån :P Men det är riktigt skönt att vara ute och gå i en lagom takt och bara prata... man hinner prata ganska mkt :) Men det kan även vara skönt att gå själv, dundra på musik i öronen och bara rensa huvudet. Funderar faktiskt på att göra det imorrn.... kan behövas... skit bara att jag glömde vantarna hos M... får väl fara å hämta dem imorrn...suck.


"I'm the queen of wishful thinking..."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0